Crowdsurf in A Rubber Dinghy

05jun20

Alc. 6,5%
Brouwerij The Musketeers (Sint-Gillis-Waas)

Crowdsurf in a Rubber Dinghy bierBeschrijving: Artisanaal Belgische saison, blond bier (12 EBC) van hoge gisting, met nagisting in de fles, niet gepasteuriseerd, ongefilterd.

Ingrediënten: Gerstemout, hop, gist, water.

Geproefd: Zacht funky, met een ietwat stinky geurtje en duidelijke haver-/tarwetoetsen in de neus, ietwat fruitig van aroma ook. Best volmondig en stevig gecarboniseerd (CO2). Tarwe duidelijk aanwezig, erg saison-like, vrij gekruid en citrusfris van smaak, met ook andere fruitige (gist)toetsen aanwezig in de mond. Zéér subtiel zoetig van smaak en met een mooie bitterheid (30 IBU), weliswaar niet overdreven maar toch duidelijk aanwezig. Kortom: een karaktervol en verfrissend bier.

Weetje: Het tweede bier van de ‘Bucket List Series’ van de brouwerij, een reeks ‘limited edition’-bieren die spraakmakend anders zijn, gelanceerd in aanloop naar de opening van hun nieuwe brouwerij in het Waasland. De naam van het bier verwijst naar de Belgische festivalzomer: “We zouden het geweldig vinden, mochten we van fans filmpjes toegestuurd krijgen hoe ze op een festival crowdsurfen in een rubberbootje. Dat zou voor ons de ultieme kick zijn”, aldus Stefaan Soetemans en Kristof De Roo van The Musketeers. Ideale schenktemperatuur: 5-8°C. Ter info: sinds 2019 is The Musketeers geen bierfirma meer maar een échte brouwerij die alle bieren zelf brouwt, in Sint-Gillis-Waas.



One Response to “Crowdsurf in A Rubber Dinghy”

  1. 1 martin.cuelenaere@telenet.be

    Beste,

    Die laatste zin ……’sinds 2019 is The Musketeers geen bierfirma……….’ boeit mij enorm. Ok, deze zin komt van jullie en niet van hun. Maar overal beweerden ze dat ze ‘brouwerij’ waren en zelfs op hun websites stonden er foto’s van brouwketels, een bottellijn (allemaal naamloos natuurlijk). Tussen haakjes, ik dacht dat contractueel vast lag in een kontrakt tussen Proef en hun klant dat ze nooit foto’s van enige brouwactiviteit van de Proef mochten gebruiken voor eigen doeleinden. Soit. Ik heb zelfs nog eens op een foto van een voordracht van hun bij een biervereniging een vlag gezien met opdruk ‘Brouwerij The Musketeers’. Je moet maar durven. Waarom wordt er zo weinig ruchtbaarheid gegeven aan het misbruik maken van het woordje ‘brouwerij’ ? ik heb an sich niets tegen bierfirma’s als ze altijd verkondigen dat ze een bierfirma zijn. Maar niet tegen de ‘kenners’ jaja we zijn bierfirma en vervolgens tegen onwetende bierliefhebbers, cafébazen en diets meer het wel hebben over een ‘brouwerij’. Maar natuurlijk dit komt allemaal door de hiaten in de wet. Ben er zelf nog eens naar het bureau van Sven Gatz mee geweest, toen hij nog aan het hoofd stond van de BB. Maar hij was ook maar oppervlakkig en zei dat dat een zeer lange weg zou zijn. Ja man, wat een antwoord. Maar ik zal niet rusten tot er eens iets wordt geregeld ivm deze kwestie.

    Veel biergroeten en ik haal er nog eentje uit mijn frigo van een echte brouwerij.

    Martin uit Brugge.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.


%d bloggers liken dit: